بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک صورت گریپ فروت

ماسک صورت گریپ فروت

بسیاری از افراد هستند در هنگام استفاده از ماسک‌های صورت، بیشتر علاقه و تمایل دارند که به سمت ماسک‌های خانگی بروند. شاید یکی از دلایل مهم این انتخاب  این است که از نبود مواد شیمیایی مضر در ماسک‌های خانگی، به راحتی می‌توان اطمینان پیدا کرد. اگر شما هم طرفدار استفاده از ماسک‌های خانگی هستید؛ برای آشنایی با ماسک صورت گریپ فروت و همه‌ی آن‌ چه که درباره‌ی خواص این ماسک باید بدانید تا پایان، همراه ما در کافه سبز باشید تا با ماسک صورت گریپ فروت برای انواع پوست ها آشنا شوید.

بسیاری از بیماری‌های داخلی و گوارشی نشانه‌های حضور خود را با علائم مختلفی مثل جوش، لکه و آکنه بر روی صورت اعلام می‌کنند. برای همین است که توجه به پوست و مراقبت از آن، نه تنها در صورت خلاصه نمی‌شود بلکه از سلامت کلی بدن هم ما را آسوده‌خاطر می‌کند. یک پوست زیبا می‌تواند در داشتن سلامتی و تقویت حس اعتماد‎به‌نفس شما نقش مهمی داشته باشد. اگر لک های قهوه ای ب روی پوست دارید شاید بخاطر مزاجتان باشد. وقتی مزاج رو به سوداوی می‌رود باعث ایجاد لک پوستی می‌شود. برای تشخیص مزاج خود به تست رایگان مزاج شناسی کافه سبز مراجعه کنید.

از مهم‌ترین خواص گریپ‌فروت:

گریپ‌فروت میوه‌ی فصل پاییز و زمستان است که خواص معجزه‌آمیز آن به تازگی کشف شده. اثرات مثبت ماسک صورت گریپ فروت بر روی پوست و مو هم بحث دیگری است که اهمیت این میوه را دوبرابر کرده است. می توانید ماسک گریپ فروت را برای چین و چروک ، لایه برداری پوست های خشک یا درمان آکنه استفاده کنید.

  •  منبع غنی از ویتامین C
  • سرشار از فیبر
  • منبع ویتامین E
  •  سرشار از آنتی‌اکسیدان
  • جلوگیری از انباشت چربی
  •  کمک به بهبود و هضم غذا
  • کمک به کاهش وزن
  • کمک به رفع سردرد
  •  کنترل چربی پوست و مو
فواید ماسک صورت گریپ فروت برای پوست :

اکسیدان‌هایی موجود در ماسک صورت گریپ فروت به خاطر رادیکال‌های آزاد موجود در آن، می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک و کدر شدن پوست چهره ‌شود.
گریپ‌فروت با تقویت سلول‌های پوست و بدن باعث می‌شود در برابر آسیب‌های مضر و آلاینده‌ها، محافظت کامل انجام شود یا میزان آسیب‌رسانی این آلاینده‌ها را تا حد چشم‌گیری کاهش دهد.

  • بستن منافذ پوست
  •  ضدعفونی‌کننده
  • آنتی‌باکتریال
  • جلوگیری از چین و چروک
چجوری می‌تونم بفهمم که نوع پوستم چیه:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از نوع پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید.

ماسک صورت گریپ فروت برای انواع پوست :

برای تهیه این ماسک باید گریپ فروت و ماست را با یکدیگر مخلوط کنید.زیرا ، در حالی که پروبیوتیک های موجود در ماست با آکنه و تغییر رنگ پوست مبارزه می کنند ، ویتامین C و رتینول موجود در آب گریپ فروت آسیب های پوستی را ترمیم می کنند و با خطوط نازک مبارزه می کنند. ابتدا نصف لیوان ماست ساده و نصف یک گریپ فروت را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.بعد از تمیز کردن پوست لایه نازکی از ماسک را بر روی پوست بمالید و 10 دقیقه صبر کنید.سپس با آب ولرم بشویید.شما می توانید این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک لایه بردار برای پوست خشک :

می توانید این ماسک لایه بردار را به تمام بدن خود بمالید.جادوی اسید سالیسیلیک را از آب گریپ فروت روی آرنج و زانوها امتحان کنید.اسیدهای  موجود در این میوه به از بین بردن پوست مرده و ترویج رشد سلولهای جدید کمک می کنند. 1 لیوان شکر و 3 قاشق غذا خوری روغن هسته انگور را بر روی نصف آب 1 گریپ فروت ریخته و به خوبی مخلوط کنید.به دلیل وجود میوه تازه در این ماسک باید آن را سریعا استفاده کنید.سپس به صورت و بدن خود به آرامی بمالید و سپس آن را بشویید.

ماسک برای پوست های چرب :

ماسک گریپ فروت یک انتخاب خوب برای افرادی است که پوست چرب دارند. می‌تواند با کنترل چربی سطح پوست در درمان و ازبین بردن آکنه‌ها کمک‌کننده باشد. این ماسک روشن کننده برای پوست های چرب یا دارای منفذ بسته بسیار عالی است و به خوبی با آکنه مبارزه می کند.اسیدهای میوه به حل سموم و سبوم در منافذ کمک می کنند.از آنجا که عسل هم ضد باکتری و هم ضد التهاب است ، برای کمک به مبارزه با آکنه یک ماده عالی است.اگر جوش در ناحیه کمردارید ، می توانید از این ماسک در آن منطقه استفاده کنید. نصف یک گریپ فروت ، 1 قاشق غذاخوری عسل و نصف یک لیوان آرد ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید.به پوست تمیز بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *