جلبک اسپیرولینا, خواص گیاهان دارویی, مقالات کافه سبز

درمان سرما خوردگی

درمان سرما خوردگی

در مقاله زیر شما را با راه های درمان سرما خوردگی در پاییز و بهترین دمنوش ها برای سرما خوردگی که در پاییز میبایست مصرف کنید آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

آبی بر آتش برای درمان سرما خوردگی

اولین و دم دست ترین گیاهی که در هر خانه پیدا می‌شود، نعنا است، که می‌شود معجونی مخصوص سرماخوردگی های زمستانی از آن تهیه کرد. دمنوش نعنا زمان تقویت سیستم ایمنی بدن در رفع گلودرد هم موثر است و گرفتگی بینی که به خاطر افزایش ترشحات بینی ایجاد شده را باز میکند و فرد می‌تواند نفس راحتی بکشد. البته این دمنوش ضد نفخ است و در رفع دردهای شکمی که با خوردن مواد غذایی سرد در فصل زمستان_ که خود نیز فصل سردی است_ ایجاد می‌شود، موثر است. برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق مرباخوری تا یک قاشق غذاخوری پودر نعنا را با یک و نیم لیوان آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم کنید.

تسکین سرفه های خشک با چای پوست به
تسکین سرفه های خشک با چای پوست به

این دمنوش یکی از مقوی ترین دمنوش ها و چای های گیاهی است که برای تسکین و آرامش اعصاب توسط حکمای طب سنتی و ایرانی توصیه می شود. این دمنوش بسیار خوش عطر بوده و علاوه بر تسکین اعصاب، موجب از بین رفتن بوی بد دهان نیز می شود. دمنوش (پوست به) یکی از بهترین جایگزین ها برای چای معمولی است که به صورت روزانه مصرف می شود. این چای داروی خوبی برای درمان سرفه های خشک است.

برای مراقبت بیشتر از سلامتی، می‌توانید ویدئوی های مربوط به مراقبت از سلامتی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *