بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

روغن های گیاهی برای رفع جوش و جای جوش

روغن های گیاهی برای رفع جوش و جای جوش

برای درمان جوش صورت و رفع آکنه استفاده از روغن گیاهی بسیار محبوب است. اگر برای رفع آکنه بدنبال روش های طبیعی و خانگی هستید در ادامه با ما درمورد روغن های گیاهی برای رفع جوش و جای جوش همراه باشید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

روغن های گیاهی برای رفع جوش و جای جوش :
1_ روغن رزماری :

در روغن رزماری، رزمارینیک اسید وجود دارد که برای خاصیت ضد التهاب بودن ذاتی آن و افزایش سرعت فرایند بهبود، شناخته شده است. اگر بدنبال روشی برای درمان آکنه هستید، پنج قطره از آن را روی قطعه ای پنبه ریخته و سپس آن را به آرامی بر روی آکنه ها بمالید.

رزماری از طیف وسیعی از روغن ها، فنولیک اسیدها و فنولیک دیترپن ها ساخته شده اند و همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و اثرات ضد سرطانی دارد.

2_ روغن اسطوخودوس :

گیاهى از تیره نعناع است، بوته‏اى بوده داراى گلهایى اغلب ارغوانى است که در نواحى گرمسیر در فروردین و در نواحى سردسیر در خردادماه ظاهر مى‏‌شود. روغن اسطوخودوس دارای ویژگی های بازسازی کننده است به همین دلیل بر روی جای جوش می تواند پوست را احیای مجدد کند.

3_ روغن جوجوبا :

«روغن جوجوبا» (Jojoba oil) روغنی مایع است که از دانه‌ی گیاهی به همین نام گرفته می‌شود. درختچه‌ی جوجوبا یا هوهوبا بومی مناطق جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است.

غدد چربی پوست یا غدد سبابه، غددی میکروسکوپی‌اند که چربی طبیعی پوست یا سبوم را تولید می‌کنند. بافت و عملکرد سبوم بسیار شبیه به روغن جوجوبا است. با افزایش سن ترشح چربی طبیعی پوست به مرور کم می‌شود و به همین دلیل دچار پوست خشک، موی خشک و حتی شوره و خارش سر می‌شویم.

روغن جوجوبا برای پوست نقش سبوم را بازی می‌کند. از طرف دیگر، در سنین رشد و زمانی که دچار اختلال‌های هورمونی می‌شویم، ترشح سبوم افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق منجر به پوست چرب، جوش و آکنه می‌شود. روغن جوجوبا می‌تواند این چربی اضافه را کنترل و از تشکیل لایه‌های چسبنده روی پوست جلوگیری ‌کند. این مزیت روغن جوجوبا را تبدیل به یک درمان خانگی خوب برای جوش و آکنه و البته یک درمان طبیعی برای اگزمای پوستی می‌کند.

همچنین :

مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند ، به این معنی که به تسریع در روند بهبودی و محو شدن جوش کمک می کند. برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا به کاهش التهاب پوست نیز کمک کند، به این معنی که قرمزی و تورم اطراف جوش و سایر ضایعات ملتهب را کاهش می دهد.

4_ روغن نارگیل :

روغن نارگیل حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی است که دارای خواص فوق العاده ای برای پوست و درمان جوش های صورت است. این خصوصیات بدان معنی است که روغن نارگیل باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد و قرمزی و تورم جوش ها را کاهش دهد. روغن نارگیل علاوه بر آن باعث تسریع بهبودی جای جوش هم می شود.

خواص روغن نارگیل برای پوست صورت :

چند قطره روغن نارگیل را کمی گرم کنید و بر روی پوست به صورت دایره ای خوب ماساژ دهی، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

کرم جلبک

5_ روغن کرچک :

روغن کرچک با خواص ضد باکتری که دارد باعث پاک سازی پوست صورت شده و به درمان سریع جوش صورت کمک می کنند.

پوست صورت را بشویید و خشک کنید، یک یا دو قطره از این روغن را بر روی پوست بمالید و 3 دقیقه خوب ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بر روی پوست بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این ماسک روغن برای پوست نرمال و خشک مناسب هستند.

جوش صورت عمدتا یک بیماری هورمونی است که توسط هورمون‌های آندروژن هدایت می‌شود، که به طور معمول در سال‌های بزرگسالی و جوانی فعال می‌شوند. حساسیت به این هورمون‌ها، همراه با باکتری‌های سطح روی پوست و اسیدهای چرب موجود در غدد چربی، می‌تواند منجر به جوش شود.


 

پودر خوراکی جلبک دریایی

محیط‌ های گرم و پر گردوغبار مثل کارگاه‌های شیرینی‌پزی و آشپزخانه‌ ها و… پوست را دچار آکنه(جوش صورت) می‌کند. این محیط‌ها باعث بسته شدن منافذ پوست می‌ شود و پوسته‌ ریزی(کراتیزاسیون) به خوبی انجام نمی‌شود.

برای درمان جوش صورت می توانید از ماسک ضد جوش و ماسک ضد آکنه موجود در این فروشگاه اینترنتی کافه سبز استفاده نمایید و امیدواریم بهتر با آن ها آشنا بشوید و بتوانید با توجه به آن ها و ویژگی ها و کاربرد هایشان ماسک مناسبی را تهیه و خریداری نمایید.پ

همچنین می توانید از ماسک جلبک دریایی ضد جوش و آکنه و جلوگیری از ایجاد جوش در پوست،آبرسانی قوی و فوق العاده پوست صورت، ضد خشکی و زبری پوست،جلوگیری از پوسته پوسته شدن سطح پوست، رفع چین و خطوط صورت،ترمیم بافت های آسیب دیده پوست می شود.

ای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *