بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک های خانگی ضد جوش

ماسک های خانگی ضد جوش22

یکی از بهترین روش درمان جوش صورت، استفاده از ماسک های خانگی ضد جوش است، که هر ماسک را باید به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را با آب کاملا شستشو داد و یا با یک تکه پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.اگر به دنبال ماسک های خانگی برای جوش صورت هستید با ما همراه باشد:

ماسک های خانگی ضد جوش:
ماسک گِلِ رُس در خانه:

خاک رُس با خصوصیات مختلف خود فایده‌های بسیاری برای پوست داشته و در بسیاری از ماسک های زیبایی استفاده می‌شود. این ماده سموم زیاد پوست را جذب کرده و پوست های چرب را تمیز می‌نماید و جوش صورت را درمان میکند. گِل همچنین دمل ها را خشکانده و از گسترش آنها جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه:

کمی خاک رس گرفته با نیم پیمانه‌ی آب، نیم پیمانه‌ی آب گوجه فرنگی، خیار و یا انگور، خمیری تهیه کنید. این خمیر را بر روی تمامیِ صورت و گردن بصورت طبقه ای نازک بمالید ( حتماً مراقب چشمهایتان باشید ). 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا خمیر رطوبت خود را کاملاً از دست بدهد سپس با آب ولرم آن را تمیز کنید. این ماسک را می‌توانید هفته ای یکبار استفاده کنید. ماسک گِلِ رُس برای از بین بردن جوش های جوانی، چین و چروک‌های صورت و بثورات جلدی مؤثر بوده و شادابی پوست را افزایش می‌دهد.

ماسک هویج:

هویج و مقداری جعفری را در میکسر بصورت پوره در آورید. این ماده خمیر مانند را بر روی صورت و گردن مالیده و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. ماسک هویج، پوست را از سموم مختلف پاک کرده و ظرافت و لطافتش را به آن باز می‌گرداند. همچنین باعث کمرنگ شدن قرمزی جای جوش می‌شود.

 

ماسک انگور:

این ماسک برای همه نوع پوست بخصوص پوست چرب قابل استفاده می‌باشد. سعی کنید که ماسک را روی صورت تمییز بگذارید و بعد از این که آن را شستید، کمی مرطوب کننده به پوست بزنید( پوست های معمولی و یا خشک ).

مواد لازم:
  • یک چهارمِ سیب
  • 5عدد انگور
  • 1قاشق غذاخوری عدس پخته
  • 1قاشق غذاخوری ماش پخته
  • یک چهارمِ هویج پخته
  • 1قاشق غذاخوری شیر
  • 1قاشق غذاخوری گلاب
  • 1قاشق غذاخوری جوانه‌ی ماش

همه‌ی مواد را با هم در مخلوط کن ریخته و بعد به مدت 20دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک کرفس:

این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند و به طور مرتب و به خصوص با شروع فصل گرما جوش می‌زنند،مناسب است.مواد لازم: یک چهارم ساقه کرفس، سیب یک چهارم، خیار یک چهارم، سیب زمینی 2 الی 3 عدد، چغاله بادام 2 قاشق غذاخوری و ماسک. تمام مواد را با هم در مخلوط کن ریخته و سعی کنید مایع غلیظ شود. می‌توانید از کمی برج کته شده‌ی بدون نمک و روغن برای غلیظ کردن ماسک استفاده کنید. صورت خود را بشویید. سپس این ماسک را برای مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت بگذارید و بعد با آب ملایم شستشو دهید.این یک ماسک ضد جوش فوق العاده است.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *