بیماری های پوستی, مراقبت از پوست

ماسک‌ خانگی برای پوست چرب و جوش دار

ماسک‌ خانگی برای پوست چرب و جوش دار

جوش شایع ترین مشکل پوستی است که همه‌ی ما هر از گاهی به آن دچار می‌شویم.خوشبختانه،چندین ماسک‌ خانگی برای پوست چرب و جوش دار وجود دارند که بسیار مؤثرند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با پوست چرب و جوش دار مقابله کنید. شما می‌توانید میزان چرب بودن پوست‌تان را به‌سرعت کاهش دهید، پس ناامید نباشید.ساخت ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار کار سختی نیست. درواقع، به کمک ماسک خانگی می‌توانید از شیوع و ازدیاد جوش‌ها در امان بمانید و پوستی عاری از لک و آکنه داشته باشید.

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم چرب است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی برای پوست چرب هستید با ما همراه باشد.

ماسک‌های صورت خانگی برای پوست چرب و جوش دار:
 ماسک خاک رُس سبز:

خاک رس سبز، یکی از مناسب‌ترین انواع ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار است. این نوع از خاک رس، غنی شده از منیزیم، آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم است. این خاک، بافت‌های پوستی را التیام می‌دهد، سموم را بیرون می‌کِشد، منافذ را کوچک و تمیز می‌کند، برای جلوگیری از ایجاد جوش و بهبود جای جوش مؤثر است، چربی اضافه را از بین می‌برد و پوست‌تان را درخشان می‌کند. این ماسک را می‌توانید علاوه‌بر صورت، به کل بدن‌تان نیز بمالید.

مواد لازم:
  • رُس سبز: ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب طبیعی: 1 قاشق چای خوری
  • یک عدد زرده‌ی تخم مرغ
  • یک عدد هویج

خاک رس سبز را با سرکه سیب مخلوط کنید کمی آب ولرم اضافه کنید تا بافتی نرم پیدا کند،و به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. سپس به آرامی با آب ولرم از روی صورت بشویید. و بعد آب یک هویج را بگیرید و با زرده‌ی تخم مرغ مخلوط کنید و روی پوست به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید تا پوستتان نرم و آب رسانی شود.

ماسک توت فرنگی:

در میان همه ی مواد طبیعی و گیاهان توت یکی از تأثیرگذارترین و مفیدترین میوه هاست. چون توت فراوانی ویتامین c و آنتی اکسیدان است و باعث می شود پوست درخشنده تر به نظر بیاید. توت فرنگی یکی از میوه های معجزه آسا است که اسیدهای آلفاهیدروکسیل موجود در آن، چربی سطح پوست را کنترل و جوش‌ها را رفع می‌کند.چند توت انتخاب کنید و آنها را له کنید و به آن عسل بیافزایید تا خمیری بدست بیاید و در آن یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید و آن را به صورت بزنید و ماساژ دهید و آن را بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید که خاصیت آنتی اکسیدانی توت به جوانسازی پوست کمک میکند.

ماسک صورت دارچین و عسل:

دارچین، تند است و عسل چسبناک. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از آنها بر روی پوست‌شان استفاده نکنند، اما هردوی آنها می‌توانند برای شما مفید باشند، عسل و دارچین برای پوست دارای خواص بی شماری هستند و ترکیب این دو ماده شگفت انگیز برای درمان آکنه و مراقبت از پوست بی نظیر است.. دارچین به‌علت خواص ضدمیکروبی، رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند، بنابراین به شما کمک خواهد کرد تا از شر جوش هایی که توسط پوست چرب ایجاد می‌شوند، خلاص شوید. عسل نیز بخاطر خواص ضد التهابش شناخته شده است.

مواد لازم:
  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری دارچین
روش مصرف:

پوست‌تان را با آب گرم بشویید و با حرکات ضربه‌ای خشک کنید.1قاشق چای‌خوری دارچین و ۲ قاشق چای‌خوری عسل را با هم مخلوط کنید. آنها را کاملا با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست به دست آید.حال بر روی پوست صورت بمالید.بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس صورت‌تان را بشویید و خشک کنید.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *