جلبک اسپیرولینا, مقالات کافه سبز

بهترین رژیم لاغری با جلبک اسپیرولینا

عناصر غذایی اسپیرولینا

لاغری با جلبک اسپیرولینا

لاغری با جلبک اسپیرولینا امکان پذیر است اگر شما به دیگر موارد همچون رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز توجه کنید. باید بدانید کاهش وزن تنها با خوردن پودر خوراکی اسپیرولینا یا قرص جلبک امکان پذیر نخواهد بود. شما باید در کنار مصرف جلبک، کالری کمتری مصرف کنید و فعالیت بیشتری داشته باشید.

جلبک سبز آبی یا همان جلبک اسپیرولینا می تواند اشتها را کاهش دهد و سطح انرژی را بالا ببرد. اما این به معنای کم خوردن یا ورزش کردن نیست. برخی از افراد دوست دارند همیشه غذا بخورند حتی اگر گرسنه نباشند. برای این افراد اگر خودشان را کنترل نکنند پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا تاثیری بر آن ها نخواهد داشت.

در ابتدا باید رژیم غذایی خود را کنترل کنید و برنامه ورزشی منظمی را تنظیم کنید. اگر در راه کاهش وزن جدی هستید می توانید از جلبک دریایی استفاده کنید تا در این مسیر به شما کمک کند. بنابراین استفاده از اسپیرولینا را با یک رژیم غذایی معقول ترکیب کنید. علاوه بر این، برای دستیابی به بهترین و سریع ترین نتایج، به آرامی ورزش کنید.

لاغری با جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا چطور سبب لاغری می شود؟

زمانی که شما از رژیم لاغری استفاده می کنید ممکن است بدنتان با کمبود انواع ویتامین روبرو شود. اسپیرولینا می تواند مواد مغذی و ضروری را در اختیار بدن قرار دهد و از پروتئین بالایی نیز برخوردار است. همانطور که می دانید پروتئین بهتر از چربی و کربوهیدرات می تواند گرسنگی را رفع کند. به همین دلیل داشتن یک رژیم غذایی پروتئینی می تواند به کاهش وزن بسیار کمک کند.

بافت پروتئین اسپیرولینا بر خلاف بافت های سخت هر پروتئین دیگر، می تواند به راحتی در آب حل شده و در عرض چند دقیقه هضم شود. به همین دلیل مصرف پودر لاغری جلبک می تواند به سرعت سبب کاهش اشتها شود و به کنترل وزن شما کمک کند.

کافه سبز

علاوه بر این اسپیرولینا می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که انرژی بیشتری برای فعالیت های ورزشی داشته باشید. این تمرینات نیز به شما در کاهش وزن و سوزاندن چربی بسیار کمک می کند.

اسپیرولینا علاوه بر کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد. در ادامه به خواص جلبک دریایی که آن را به بهترین مکمل لاغری تبدیل کرده اشاره می کنیم.

کافه سبز

  • کالری پایین

قانون اولیه کاهش وزن این است که کالری کمتری از آنچه بدن مصرف می کند مصرف کنید، به همین دلیل افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند باید از غذاهایی با محتوای کالری بالا اجتناب کنند و آنها را جایگزین محصولات کم کالری کنند. اسپیرولینا یک محصول عالی برای این منظور است، زیرا یک قاشق غذاخوری از این مکمل یا 7 گرم، فقط 20 کالری دارد

  • سرشار از پروتئین کامل

اسپیرولینا دارای 60 تا 70 درصد پروتئین کامل است. همانطور که می دانید داشتن یک رژیم لاغری کم کربوهیدرات با پروتئین بالا برای بیشتر افراد مفید است.

  • سرشار از مواد مغذی

اسپیرولینا سرشار از ویتامین های C ، B1 ، B6 ، B5 و E ، آهن، مس، منگنز و فیبر غذایی است. این مواد معدنی به هضم غذا و متابولیسم بدن کمک می کند. همچنین از جذب چربی ها جلوگیری کرده و سموم را از بین می برد.

  • کاهش اشتها

اسپیرولینا دارای فنیل آلانین است که می تواند اشتها را سرکوب کند.

کافه سبز

  • کاهش کلسترول

اسپیرولینا دارای خواص کم کننده چربی خون است. جلبک خوراکی می تواند به کم کردن کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب در خون کمک کند. همچنین می تواند به تحرک چربی کمک کند و سبب لاغری شود.

  • کاهش قند خون

اسپیرولینا به افراد دارای قندخون بالا و دیابت نوع 2 کمک می کند. این جلبک به افراد در تنظیم سطح انسولین و محافظت از بدن در برابر بیماری ها و جلوگیری از افزایش وزن کمک خواهد کرد.

  • کاهش فشار خون

فشارخون بالا سبب افزایش وزن می شود. اسپیرولینا می تواند چربی خون را کاهش دهد و از اینرو سبب جلوگیری از افزایش فشارخون نیز می شود.

لاغری با جلبک اسپیرولینا

طرز مصرف اسپیرولینا برای لاغری

اسپیرولینا با انواع رژیم های غذایی سازگار است. اگر از برنامه لاغری پیروی می کنید، در زمانی که ناشتا هستید، 20 تا 30 دقیقه قبل از غذا اسپیرولینا مصرف کنید. اگر شما ورزش می کنید بهتر است یک وعده را 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش نیز بخورید.

همچنین می توانید پودر جلبک دریایی را به سادگی در غذاهای کوچک خود بپاشید (برای مثال سالادها یا سوپ ها غذاهایی هستند که کاملاً با طعم اسپیرولینا مرتبط هستند) یا آن را در آب میوه ها یا اسموتی های خود بگنجانید. می توانید آب میوه ها یا اسموتی های خود را در صبح یا به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی بنوشید.

حل کردن پودر جلبک دریایی خوراکی در یک لیوان آب راه ساده دیگری برای مصرف این مکمل است. فقط مقداری پودر به آب اضافه کنید، آن را کاملا هم بزنید و مایع را بنوشید. برای بهترین نتیجه این کار را دو بار در روز انجام دهید.

شما می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر در کنار جلبک اسپیرولینا از جلبک کلرلا یا جلبک سبز نیز استفاده کنید.

اگر نمی خواهید پودر را بخورید، می توانید به جای آن از قرص جلبک استفاده کنید. توصیه کلی مصرف یک قرص 500 میلی گرمی سه تا چهار بار در روز است. با این حال، قبل از شروع استفاده از اسپیرولینا به عنوان یک مکمل غذایی، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

علاوه بر مصرف خوراکی می توانید از ماسک جلبک نیز در دوره رژیم استفاده کنید. زیرا برخی افراد بعد از لاغری پوست صورتشان آسیب می بیند. این افراد می توانند از ماسک جلبک دریایی در انواع مختلف همچون ماسک ضد لک یا ماسک ضد جوش استفاده کنند.

لاغری با جلبک اسپیرولینا

مراحل لاغری با اسپیرولینا

  • جلبک اسپیرولینا کل بدن را تصفیه و سم زدایی می کند اما همچنان تامین مواد مغذی لازم را تضمین می کند. اسپیرولینا حاوی تعدادی مواد مانند بتاکاروتن، کلروفیل، فیکوسیانین و پلی ساکارید است. این مواد به بدن کمک می کنند تا سلول های خونی خود را بسازد. علاوه بر این، اسپیرولینا همچنین توانایی مهار برخی از باکتری ها و ویروس ها را دارد. برخی از باکتری های مفید برای دستگاه گوارش مانند باکتری بیفیدو و لاکتوباسیلوس را تحریک می کند تا به دفع بهتر بدن کمک کند. در این مرحله فقط تا حدی اشتهای خود را کاهش می دهید اما به طور کامل از دست نمی دهید.
  • اسپیرولینا مواد مغذی کافی را برای کمک به بدن در هنگام کاهش وزن فراهم می کند. همچنین هوس را کاهش می دهد و چربی می سوزاند.

کافه سبز

مزایای استفاده از اسپیرولینا برای لاغری

  • نگرفتن رژیم سخت
  • بدن همیشه با مواد مغذی کافی در سطوح کم انرژی تامین می شود.
  • به کاهش وزن سریع کمک می کند.
  • سلامت کلی افزایش می یابد.
  • بسیاری از بیماری های مزمن مانند یبوست، روده بزرگ، دیابت، چربی خون و … بهبود می یابند.
  • مواد معدنی که بدن برای تسریع متابولیسم، گردش خون، بازیابی تعادل برای بدن، در نتیجه سوزاندن چربی اضافی، حذف سموم نیاز دارد را در اختیار بدن می گذارد.

کافه سبز

بهترین رژیم غذایی با اسپیرولینا برای لاغری

صبحانه را حذف نکنید. شام را قبل از ساعت 8 و حداقل 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید. آب فراوان بنوشید، بین وعده های غذایی تنقلات نخورید. اگر احساس گرسنگی می کنید، می توانید میوه های کم قند بخورید.

مصرف چربی خود را کاهش دهید. غذای سرخ شده نخورید، به جای آن غذای پخته یا آب پز بخورید. غذاهای حاوی قند زیاد (کوکی ها، کیک ها، آب نبات ها، نوشابه ها، تنقلات و …) را مصرف نکنید. مصرف غذاهای نشاسته ای (نان، دونات، کیک غلیظ و …) را کاهش دهید و نخورید یا اگر زیاد میل دارید خیلی کم بخورید.

گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، توفو را می توان به طور معمول بدون رژیم مصرف کرد. سبزیجات و میوه ها به طور معمول خورده می شوند. به جز سبزیجات حاوی مقدار زیادی نشاسته: کدو تنبل، سیب زمینی، موز، هندوانه، انگور.

کافه سبز

حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید یا هر ورزشی انجام دهید. تمرینات شکم را به طور جداگانه به مدت 30-15 دقیقه در روز انجام دهید.

برای کاهش وزن موثر، 7- 8 ساعت در روز بخوابید یا ساعت بیولوژیکی خود را دنبال کنید. تا دیروقت بیدار نمانید زیرا باعث ذخیره چربی در بدن می شود.

هنگامی که به وزن دلخواه خود رسیدید، به خوردن و نوشیدن به طور معمول ادامه دهید. هنوز هم می توان از جلبک ها برای حفظ وزن ثابت و سلامت خوب استفاده کرد. به یاد داشته باشید که به ورزش کردن ادامه دهید.

یکی از موارد مهمی که همه باید به آن توجه کنند این است که به بدن خود گوش دهید. از آنجایی که بدن هر کس متفاوت است، هیچ روشی وجود ندارد که برای همه مفید باشد. بهتر است رژیم غذایی و ورزش متناسب با بدن شما را از یک متخصص تغذیه دریافت کنید.

کافه سبز

نویسنده مقاله: علی مظفری

تاریخ : 1402/04/10

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *