مراقبت از پوست, مقالات کافه سبز

پاپایا ضد چروک قوی پوست

پاپایا ضد چروک قوی پوست

با چین و چروک پوست خود خداحافظی کنید. برای آشنایی با پاپایا و خواص فوق العاده آن برای پوست و ضد چروک قوی پوست این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین کرم لایه بردار و روشن کننده خارجی

ضد چروک قوی پوست بنام پاپایا !

شما ‌می‌توانید پول خود را به برکت میوه های گرمسیری به جای هزینه کردن برای چروک برداری گران قیمت، صرف تعطیلاتی شگفت انگیز نمایید.
پاپایا دارای طعمی خوشمزه و رنگ آفتابی مناطق گرمسیری است و در عین حال حاوی مواد غذایی فراوانی نظیر کاروتن، ویتامین ث و فلاوونوییدها، فولات ، اسید پانتو تنیک، پتاسیم ، منیزیم و فیبر است. این وفور مواد غذایی از سلامتی پوست محافظت می‌کند و یک دلیل کافی برای شماست تا از عمل جراحی صرف نظر کنید و به طرف یخچال بروید.

منبع آنتی اکسیدان مناطق گرمسیری

پاپایا حاوی تعدادی آنتی اکسیدان نظیر ویتامین های آ ، ث و ای می‌باشدخوردن یک پاپایا می‌تواند یک سوم از نیاز روزانه بدن شما را به ویتامین ث تامین نماید.

ویتامین (ث) که به همراه شبه کاروتن ها و فلاوونوییدها در پاپایا یافت می‌شود، بازدارنده‌ی آسیب بنیان های آزاد می‌باشند.بنیان های آزاد می‌باشند. بنیان های آزاد به الاستین و کلاژن (فیبر هایی که از ساختار پوست محافظت می‌کنند) پوست آسیب می‌رسانند و این آسیب منجر به ایجاد چین و چروک و دیگر نشانه های پیری می‌گردد.

 

لایه برداری طبیعی از پوست

از بین بردن سلول های مرده پوست گامی ضروری برای صاف کردن سطح پوست است. فقط به دنبال پاپایا باشید: این خوراکی حاوی پاپائین است. پاپائین یک آنزیم طبیعی است که در لایه برداری از پوست و از بین بردن سلول های مرده ی آن کمک می‌کند. پاپایا معمولا به کرم ها و لوسیون های موضعی افزوده می‌شود که به ادعایشان کاهش نشانه های چین و چروک است.

پاپایا مانند یک لایه بردار عمل می‌کند و به سفت شدن پوست کمک می‌کند. پاپایا که از آغاز در جنوب مکزیک ، مرکز آمریکا و شمال آمریکای جنوبی رشد می‌کرد، در حال حاضر در بیشتر کشور های دارای آب و هوای گرمسیری نظیر برزیل، هند، آفریقای جنوبی پرورش می‌یابد. این میوه رسیده معمولا به صورت خام خورده می‌شود و باید دانه ها و پوست آن را جدا نموده و یک افزودنی عالی برای هر سالاد میوه ای است.

ماسک ضد چروک خانگی پاپایا:

فقط کافیه یک برش از میوه پاپایا را با چند قطره آبلیمو ، روغن نارگیل و مقداری ماسک به خوبی مخلوط کنید. سپس روی پوست تمیز خود بگذارید و پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. همچنین بهتر است پس از استفاده ماسک، از کرم ضد چروک حاوی جلبک و خراطین استفاده نمایید.

جلبک اسپیرولینا پوست را سالم نگه می‌ دارد.

به خاطر مواد مغذی قوی جلبک اسپیرولینا، مثل تمام هشت آمینواسید ضروری، باعث می‌شود پوستتان عالی، درخشان و سالم به نظر برسد. رادیکال‌های آزاد در همه جا حاضر هستند و مسئول نابودی پوست شما هستند. برای دور نگه داشتن این رادیکال‌ های آزاد از پوست خود، اضافه کردن اسپیرولینا به رژیم غذایی شما تمام مواد سمی را از پوست شما دور می کند.


پودر خوراکی جلبک دریایی

این هم چنین متابولیسم پوست را افزایش خواهد داد به این معنی که بهبود و التیام سلول شما را افزایش خواهد داد که باعث حفظ درخشندگی پوست شما خواهد شد. به طور کلی جلبک می‌توان پوست شما را مرطوب و درخشان نگه دارد. علاوه بر این، این گیاه مقوی خواص ضد التهابی دارد که از تومور پوست جلوگیری می‌کند.

 

 

بسیاری از مردم به ویژه آن‌هایی که در معرض UVR  قرار دارند، مستعد رشد تومور پوست هستند. در مطالعه‌ای که بر روی موش‌ ها انجام شد، نتایج نشان داد که موش هایی که پودر جلبک دریایی اسپیرولینا دریافت کرده اند تاثیرات ضد تومور در برابر اشعه ماورا بنفش در پوست به علت خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی موجود در این گیاه را نشان می دهد.

کرم جلبک

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

نویسنده مقاله : علی مظفری

تاریخ ویرایش: 1402/04/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *