جلبک اسپیرولینا, مقالات کافه سبز

نحوه خرید جلبک اسپیرولینا اصل

تشخیص کیفیت اسپیرولینا

هنگام خرید جلبک اسپیرولینا اصل برای تهیه این محصول با کیفیت بالا باید به مواردی توجه کنید تا بهترین محصول را بتوانید انتخاب کنید. تشخیص اصل بودن اسپیرولینا کار سختی نیست و با رعایت نکات زیر می توان محصولی باکیفیت تهیه نمود.

محتویات تشکیل دهنده اسپیرولینا را بررسی کنید:

اسپیرولینا باید 100 درصد ارگانیک و بدون مواد افزودنی و مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی باشد. اگر روی بسته بندی محصول ترکیبات پرکننده یا کیک سازی را دیدید آن را بهتر است خریداری نکنید.

خرید جلبک اسپیرولینا

مکان تولید اسپیرولینا:

کیفیت آب و هوا و مواد غذایی منطقه تاثیر زیادی در کیفیت نهایی اسپیرولینا دارد. به دلیل رها کردن آب های فاضلاب به رودخانه ها و حادثه های رادیاکتیوی در رودخانه ها و اقیانوس ها بهتر است منبع این جلبک را بررسی کنید. پیشنهاد می شود از کشورهای فقیر نشین مانند هند و چین یا کشورهایی که حادثه های اتمی داشتند مانند ژاپن این محصول را خریداری نکنید.

چک کردن مجوزها:

اسپیرولینا مانند هر کالای دیگری که خریداری می کنید باید چک کنید تا مجوزهای لازم را کسب کرده باشد. همچنین علاوه بر دیدن مجوزها بهتر است کد مجوز را از فروشنده بخواهید و در سامانه های دولتی آن را اعتبارسنجی کنید.

خرید جلبک اسپیرولینا

شکل ظاهری اسپیرولینا:

رنگ اسپیرولینا باید زیبا و به رنگ سبز آبی تیره باشد. همچنین در زیر نور نباید برق بزند. علاوه بر آن در بسته بندی قرص جلبک نباید خاک وجود  داشته باشد یا در کف آن مقدار زیادی پودر وجود داشته باشد. وجود پودر زیاد نشان دهنده استفاده از روش اتومیزه برای خشک کردن است که در این روش خاصیت غذایی محصول کاهش می یابد.

بو کردن اسپیرولینا:

جلبک دریایی اسپیرولینا بوی خاصی دارد ولی بوی آن نامطبوع نیست. می توانید مقداری از جلبک را بردارید و بو کنید. بوی آن نباید خیلی تند باشد درغیر اینصورت برای مصرف مناسب نیست.

خرید جلبک اسپیرولینا

 

پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا یک نوع جلبک سبز آبی است که به زیاد بودن خواص جلبک  دریایی، سال های زیادی است که مصرف می شود. اسپیرولینا به صورت مارپیچ های میکروسکوپی رشد کرده و برداشت آن به راحتی انجام می شود. رنگ این محصول سبز و آبی است و طعمی نسبتا ملایمی دارد.

این محصول را می توان علاوه بر مصرف غذایی به عنوان افزودنی رنگی در تولید محصولاتی همچون آدامس، آب نبات یا سایر مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کرد.

از اسپیرولینا برای درمان طیفی از متابولیسم و مسائل مربوط به سلامت قلب، دیابت، کلسترول بالا، کاهش وزن و غیره استفاده می شود. افراد همچنین می توانند اسپیرولینا را به عنوان کمکی برای انواع اختلالات روحی و روانی، از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و اختلال نقص، بیش فعالی  استفاده کنند.

خرید جلبک اسپیرولینا

پودر جلبک دریایی اسپیرولینا حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین های گروه B و آهن است. همچنین دارای اسیدهای آمینه ضروری نیز می باشند. در حقیقت، پروتئین حدود 60 تا 70 درصد از وزن خشک اسپیرولینا را تشکیل می دهد.

همچنین از پودر لاغری جلبک نیز برای کاهش وزن و کاهش اشتها استفاده می شود. این پودر تاثیر زیادی در کاهش اشتها و کنترل اضافه وزن دارد.

هنگام تهیه این محصول در اصل بودن اسپیرولینا اطمینان حاصل نمایید زیرا اسپیرولینای آلوده می توانند باعث آسیب کبدی، حالت تهوع، استفراغ، تشنگی، ضعف، ضربان قلب سریع، شوک و حتی مرگ شود. اسپیرولینای آلوده ممکن است به خصوص برای کودکان خطرناک باشد، از این جهت بسیار مهم است که بتوانید بهترین مراکز فروش اسپیرولینا را پیدا کنید.

 

خرید جلبک اسپیرولینا

 

تفاوت اسپیرولینا و کلرلا

  1. هر دو نوع جلبک کلرلا و اسپیرولینا شبیه به هم هستند و از جلبک های میکروسکوپی محسوب می شوند. در گذشته ها بسیاری از افراد این دو را باهم اشتباه می گرفتند و حتی امروزه ممکن است هنگام خرید اسپیرولینا آن را با کلرلا اشتباه بگیرید. بنابراین بسیار مهم است که تفاوت های این دو را با یکدیگر بدانید تا دچار خرید اشتباه نشوید.

شکل:

اسپیرولینا یک گیاه چند لایه، بدون هسته و مارپیچ می باشد. رنگ آن سبز خالص پررنگ است و می تواند بیشتر از 100 برابر کلرلا رشد کند. در مقابل جلبک کلرلا یا جلبک سبز یک میکرو ارگانیم تک سلولی کروی شکل با هسته است و رنگ آن سبز کمرنگ می باشد.

خرید جلبک اسپیرولینا

 

تفاوت در رشد:

جلبک اسپیرولینا در آب های با سطح قلیایی پایین مخصوصا در دریاچه های آب شیرین و رودخانه ها و حوضچه ها رشد بسیار خوبی دارد. همچنین این جلبک برای رشد به نور فراوان خورشید و درجه حرارت متوسط نیاز دارد. جلبک کلرلا در آب های شیرینی رشد می کند که از میکرو ارگانیسم ها پر شده باشد و همین امر سبب رشد بیشتر این جلبک دریایی می شود.

ارزش غذایی:

هر دو نوع جلبک کلرلا و جلبک اسپیرولینا دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به عنوان جلبک خوراکی مقوی در نظر گرفته می شوند. اما در محتوای تغذیه ای این دو باهم تفاوت هایی دارند. اسپیرولینا دارای مواد ضروری بیشتری مانند آهن، اسیدهای آمینه، پروتئین، ویتامین B، ویتامین C، E و D می باشد.

خرید جلبک اسپیرولینا

 

آماده سازی برای مصرف:

جلبک اسپیرولینا دارای دیواره سلولزی قابل هضم می باشد و می تواند بعد از مصرف بلافاصله کاملا هضم شود. اما جلبک کلرلا دارای دیواره های محکمی است و برای مصرف باید حتما تحت پردازش مکانیکی قرار بگیرد. در غیر اینصورت بدن نمی تواند آن را تجزیه کرده و از مواد غذایی آن استفاده کند. به همین دلیل جلبک کلرلا دارای فرایند هزینه بری برای آماده کردن برای مصرف است و در نهایت قیمت بالاتری نسبت به اسپیرولینا دارد.

خرید جلبک اسپیرولینا

نحوه خرید جلبک اسپیرولینا

اگر قصد خرید جلبک اسپیرولینا را دارید بهتر است آن را از مراکز معتبر و باسابقه در این زمینه تهیه کنید. برای مصرف این محصول اطمینان حاصل کنید که جلبکی با کیفیت و خالص را تهیه کرده اید. زیرا در صورت مصرف جلبک دریایی خوراکی بی کیفیت علاوه بر نداشتن تاثیر ممکن است به سلامتی شما آسیبی نیز وارد کند.

برای خرید این محصول می توانید از راه های مختلف همچون خرید حضوری از مراکز فروش معتبر یا به صورت اینترنتی از سایت های باسابقه در این زمینه خرید خود را انجام دهید. اما هنگام خرید باید دقت کنید که حتما خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید تا بابت اصل بودن اسپیرولینا خیالتان راحت باشد.

خرید جلبک اسپیرولینا

برای خرید جلبک اسپیرولینا با کیفیت بالا و کاملا خالص می توانید با خیال آسوده از مجموعه کافه سبز خرید خود را انجام دهید. شما می توانید این محصول را با قیمتی بسیار مناسب و به صورت آنلاین از این سایت تهیه کنید. کادر مجرب این مجموعه با سابقه ای طولانی در زمینه تولید محصولات اسپیرولینا توانسته اند پودر اسپیرولینا را با کیفیت بالایی عرضه کنند.

این محصول در وزن های متفاوت و با بسته بندی های گوناگون برای مشتریان فراهم شده است. شما عزیزان می توانید محصول موردنظر خود را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و آن را سفارش دهید.

علاوه بر پودر خوراکی جلبک، شما می توانید دیگر محصولات اسپیرولینا همچون ماسک جلبک، کرم جلبک یا قرص جلبک را تهیه کنید. ماسک جلبک دریایی در انواع مختلفی همچون ماسک ضد جوش و ماسک ضد لک تولید می شود. شما می توانید هریک از این ماسک ها را متناسب با نیاز خود با بالاترین کیفیت تهیه کنید.

خرید جلبک اسپیرولینا

نویسنده مقاله: علی مظفری

تاریخ: 1402/03/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *