جلبک اسپیرولینا, مقالات کافه سبز

جلبک اسپیرولینا برای صورت

اسپیرولینا و صورت

از جلبک اسپیرولینا برای صورت و رفع مشکلات پوست می توان استفاده کرد، چرا که این جلبک غنی از انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و پلی ساکاریدها است. به همین دلیل برای جوان سازی پوست در محصولات لوازم آرایشی بسیار استفاده می شود.

جلبک اسپیرولینا به لطف محتوای ویتامین های B و E و سلنیوم، قادر به محافظت و تقویت بافت پوست است، در حالی که ویتامین A خاصیت تنظیم چربی دارد، با شروع عیوب روی صورت مقابله می کند و به پوست درخشندگی می بخشد.

جلبک دریایی به دلیل تمام مزایایی که برای سلامتی دارد، یکی از مکمل های روی زمین است که بسیار پیرامون خواص آن مطالعه شده است. بنابراین، دانشمندان مطالعات متعددی را برای ارزیابی اینکه چگونه مصرف اسپیرولینا ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد، انجام داده‌اند.

اسپیرولینا برای صورت

خواص استفاده از اسپیرولینا برای صورت

تغذیه پوست صورت برای جلوگیری و درمان روند پیری و چروک شدن پوست بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن پوست صورت همواره در مقابله با آلودگی های محیطی و آسیب قرار دارد. بنابراین باید به نگهداری و تغذیه پوست صورت بسیار توجه کرد.

یکی از محصولاتی که دارای درصد بالایی از پروتئین و مواد مغذی دیگر است اسپیرولینا می باشد. این جلبک می تواند بسیار به زیباسازی پوست صورت کمک کند. جلبک سبز آبی را می توان به عنوان یک ماده فعال برای درمان های صورت و بدن استفاده کرد.

تحقیقات نشان داده است که اسپیرولینا برای انواع پوست مفید و بی خطر است. صرف نظر از نوع پوستتان، استفاده از اسپیرولینا به صورت موضعی یا مصرف آن با رژیم غذایی فواید قابل مشاهده ای را برای شما به ارمغان می آورد. در اینجا شایع ترین خواص جلبک دریایی برای پوست آمده است:

اسپیرولینا برای صورت

آب رسانی به پوست

از دست رفتن آب لایه خارجی پوست ممکن است در اثر بیماری هایی همچون اگزما یا موارد دیگر به وجود آید.

طبق یک تحقیق انجام شده، کسانی که از کرم جلبک استفاده کردند، پس از گذشت 28 روز به صورت قابل توجهی میزان آب لایه خارجی پوست آن ها افزایش پیدا کرده بود.

این افزایش رطوبت پوست در افراد گروه بالغ بیشتر بود که این مورد خود نشان دهنده خواص جوانسازی اسپیرولینا است.

اسپیرولینا برای صورت

از بین بردن چین و چروک

اسپیرولینا به لطف آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد می تواند برای جوان سازی پوست مفید باشد.

اسپیرولینا با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و به همین دلیل از آسیب های پوستی که سبب چین و چروک پوست می شود جلوگیری می کند.

اسپیرولینا برای صورت

 

 

سفت کردن پوست صورت

اسپیرولینا حاوی بسیاری از اسیدهای آمینه مهم از جمله گلیسین و پرولین است که پوست را محکم نگه می دارد و از تولید کلاژن بدن حمایت می کند.

همچنین اسپیرولینا می تواند فاکتورهای رشد را در سلول های فیبروبلاست پوستی که مسئول ایجاد کلاژن هستند، افزایش دهد. افزایش تولید کلاژن باعث می شود پوست سفت تر به نظر برسد. مصرف اسپیرولینا نه تنها می تواند علائم پیری را کمتر نمایان کند، بلکه از ظاهر شدن آنها قبل از زمان خود نیز جلوگیری می کند.

اسپیرولینا برای صورت

جلوگیری از عفونت پوستی

اسپیرولینا می تواند از طریق فعالیت ضدقارچی از عفونت پوستی جلوگیری کند. علاوه بر آن نقش مهمی در کاهش ابتلا به آکنه، اگزما و پسوریازیس دارد. زیرا اسپیرولینا دارای اثرات ضدباکتری و ضدالتهابی می باشد.

یک مطالعه در سال 2020 نشان می دهد که استفاده از کرم حاوی اسپیرولینا روی پوست به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی بالای آن می تواند گزینه ای جایگزین برای درمان آکنه باشد. اسپیرولینا به دلیل عوارض جانبی کمتر و عدم مقاومت آنتی بیوتیکی ممکن است گزینه بهتری نسبت به درمان موضعی آنتی بیوتیکی باشد.

اسپیرولینا برای صورت

خواص آنتی اکسیدانی

اسپیرولینا دارای خواص آنتی اکسیدان فراوانی است. اما آیا شما می دانید این خاصیت چطور به صورت شما کمک خواهد کرد؟

مطالعات نشان می دهد که اسپیرولینا می تواند به سم زدایی بدن و محافظت از آن در برابر تاثیر رادیکال های آزاد کمک کند و وضعیت کلی پوست را بهبود بخشد. پوست ما همیشه در معرض رادیکال‌های آزاد است و این مولکول‌ها ممکن است باعث ایجاد برخی بیماری‌های پوستی مانند پرپیگمانتاسیون، لکه‌های تیره، چین و چروک و افتادگی پوست شوند.

علاوه بر عوامل محیطی، یک رژیم غذایی نامناسب همچنین می تواند سطح رادیکال های آزاد را افزایش دهد، به همین دلیل مصرف غذاهای آنتی اکسیدانی مانند اسپیرولینا ضروری است. فیکوسیانین ترکیب فعال اصلی اسپیرولینا است که به این جلبک خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می دهد. اسپیرولینا همچنین منبعی غنی از کاروتنوئیدها است که از پوست در برابر آلودگی های محیطی و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

اسپیرولینا برای صورت

 شاداب کردن پوست

اسپیرولینا سرشار از ویتامین های A و E است. این مواد برای تهیه محصولات مراقبت از پوست صورت به دلیل اثرات مرطوب کنندگب و آنتی اکسیدانی بسیار محبوب هستند. گنجاندن اسپیرولینا در رژیم غذایی می تواند به کاهش خستگی و لطافت پوست شما کمک کند.

 

درمان حلقه های سیاه

حلقه های تیره نتیجه اجتناب ناپذیر خستگی عمومی هستند و خوشبختانه اسپیرولینا می تواند به شما در مدیریت آنها کمک کند. اثرات سم زدایی اسپیرولینا می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر سیاهی و علائم خشکی چشم را کاهش دهید.

اسپیرولینا برای صورت

روش های استفاده از اسپیرولینا برای صورت

اسپیرولینا یک جلبک سبزآبی شناخته شده در جهان است و همانطور که می دانید منبع خوبی از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است. از اسپیرولینا به عنوان یک غذای کامل و بسیار مفید در رژیم غذایی استفاده می شود. اگر طعم پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا برایتان ناخوشایند است می توان از قرص جلبک نیز استفاده کرد.

برای تغذیه و تقویت پوست صورت می توان علاوه بر مصرف جلبک خوراکی، از پودر جلبک دریایی ماسک خانگی نیز تهیه کرد. سالن های زیبایی از اسپیرولینا برای تهیه ماسک های مختلف بسیار استفاده می کنند. برای هر پوستی می توان از روش های تهیه مختلف ماسک جلبک استفاده کرد و به راحتی در منزل ماسک صورت درست کرد. استفاده از ماسک صورت خانگی به عنوان یک تغذیه کننده و تقویت کننده پوست بسیار عالی است.

بسیاری از افراد شاغل هستند و وقت تهیه ماسک صورت خانگی را ندارند. به این افراد پیشنهاد می شود که از ماسک جلبک دریایی آماده استفاده کنند. ماسک های جلبک به صورت ماسک ضد جوش و ماسک ضد لک و دیگر موارد تولید می شوند. شما می توانید از این ماسک ها برای انواع پوست استفاده کنید.

کرم جلبک نیز از دیگر محصولاتی است که از اسپیرولینا تهیه شده و می توان از آن برای رساندن رطوبت به پوست و آبرسانی پوست استفاده کرد.

اسپیرولینا برای صورت

تفاوت اسپیرولینا و کلرلا برای صورت

بسیاری از افراد جلبک کلرلا را با جلبک اسپیرولینا اشتباه می گیرند هرچند ظاهر و خواص مشابهی ندارند اما در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند. جلبک کلرلا یک نوع جلبک سبز است و محتوای ویتامین و مواد معدنی آن با اسپیرولینا متفاوت است.

اسپیرولینا حاوی اسیدهای چرب امگا 3، پروویتامین A و منیزیم بیشتری است. کلرلا محتوای فیبر بالایی دارد و انسان نمی تواند آن را به درستی هضم کند. بنابراین برخلاف اسپیرولینا باید به عنوان مکمل مصرف شود. به همین دلیل پودر لاغری جلبک که به صورت خوراکی مصرف می شود از اسپیرولینا تهیه می شود تا هضم راحتی داشته باشد. از این رو اسپیرولینا را با نام جلبک دریایی خوراکی نیز می شناسند. اما کلرلا مانند اسپیرولینا خواص زیادی برای پوست دارد و می توان از محصولات مراقبت پوستی آن استفاده کرد.

اسپیرولینا برای صورت

نویسنده مقاله: علی مظفری

تاریخ :1402/02/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *