مشاوره رایگان پوست
مشاوره پوست و مو
ماسک جلبک دریایی
ماسک جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
کرم جلبک دریایی
قرص جلبک اسپیرولینا
قرص جلبـک اسپیرولینا
ماسک ضد ریزش مو کافه سبز
ضــد ریــزش مــو و سفیدی
ماسک ضد چروک
ضــد چیــن و چـــروک پوست
صابون جلبک دریایی
صابـون جلبـک دریایی
ماسک روشن کننده پوست کافه سبز
ضـــد لـــک و تیرگی پوست
ماسک ضد جوش کافه سبز
ضــــد جـــــوش و آکنـــه
ماسک ضد جوش با زغال فعال

ماسک ضد جوش با زغال فعال

قوی ترین ماسک ضد جوش خانگی، ماسک ضد جوش با زغال فعال است. زغال فعال، ضد جوش می باشد و آلودگی ها و میکروب های پوست که عامل اصلی بروز جوش هستند را از بین برده، التهاب را کاهش می دهد و منافذ پوست را تمیز می کند. زغال فعال یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم است که به راستی از زغال یعنی مواد دارای کربن مانند چوب به دست می‌آید.

زغال فعال برای افرادی که پوست چرب دارند بی‌نظیر است و یک ماسک ضد جوش عالیست. پودر زغال فعال چربی اضافی سطح پوست را جذب می‌کند و پوستی نرم و شفاف به شما تحویل می‌دهد. با توجه به اینکه  چربی پوست را کم میکند، باعث درمان جوش صورت هم می‌شود. البته استفاده بیش از حد از ماسک ضد جوش با زغال فعال می‌تواند موجب خشکی پوست شما شود. جالب است بدانید زغال فعال که از دوران باستان تا به حال همراه ما بوده است در پزشکی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است و کاربردهای فراوانی داشته است . در این مقاله سعی داریم در خصوص زغال فعال که به جادوی سیاه معروف است و کاربردها و فواید آن در پاکسازی پوست، درمان آکنه و جوش صورت بپردازیم.

چگونه می‌توانم بفهمم که پوستم چرب است:

اگر هنوز نوع پوستتان را نمیدانید به مشاوره رایگان پوست و مو کافه سبز مراجعه کنید.حتما از چرب بودن پوست‌تان مطمئن شوید، چون به شما کمک خواهد کرد تا محصولات درستی را برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب کنید. حال اگر به دنبال ماسک خانگی برای پوست چرب هستید با ما همراه باشد.

چند ماسک ضد جوش با زغال فعال:
ماسک اول:
  • پودر زغال فعال 1/3 قاشق چای خوری
  • 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قطره روغن اسانس درخت چوب

پودر زغال فعال را در ظرفی بریزید. سپس ژل آلوئه ورا و روغن اسانس درخت چوب به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. ماسک را با یم فرچه به آرامی روی پوست صورت مالیده و بعد از 5 دقیقه با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه بهتر، توصیه می شود دو بار در هفته از این ماسک ضد جوش استفاده کنید.

ماسک دوم:
  • نصف قاشق پودر زغال فعال
  •  نصف قاشق خاک رس سبز
  • یک چهارم قاشق جوش شیرین
  • نصف قاشق روغن نارگی

اول پودر زغال فعال و خاک رس سبز و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مقدار مناسبی آب به آن اضافه کنید تا روان تر شود. سپس آن را روی پوست زده و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت حتی اگر ماسک خشک نشده بود نیز آن را شستشو دهید.

زغال فعال به طور طبیعی سموم، الودگی ها و گرد و غبار را به سطح پوست بیرون می کشد و خاک رس چربی اضافی پوست را خشک کرده و آن را شفاف می کند. جوش شیرین نیز لایه بردار طبیعی بوده خواص آنتی باکتریالی دارد. روغن نارگیل پوست را تغذیه می کند. مخلوط این مواد می تواند آکنه های تازه را قبل از بزرگ و عفونی شدن، خشک کند. بنابر این یک ماسک ضد جوش با زغال فعال عالی برای پوست است.

ماسک سوم:
  • یک قاشق خاک رس سبز
  • یک قاشق زغال فعال
  • یک قاشق عسل
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن درخت چای

ابتدا خاک رس سبز و زغال فعال را با هم در ظرفی با هم مخلوط کنید. سپس عسل به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مقدار مناسبی آب به مواد اضافه کنید به طوری که نه خیلی چسبنده و نه خیلی روان باشد. یک یا دو قطره روغن اسطوخودوس و یک یا دو قطره روغن درخت چای نیز به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کره و با براش روی صورت خود بزنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و با آب معمولی شستشو دهید.

این ماسک می تواند از بروز آکنه و جوش های حاصل از آلودگی پوست جلوگیری کند. روغن درخت چای نیز ضد جوش قوی بوده و پوست را از باکتری و قارچ پاکسازی می کند. پوستی که دارای جوش و آکنه است، دچار التهاب و قرمزی نیز هست بنابراین نیاز به ماده ای برای کاهش التهاب دارد. روغن اسطوخودوس می تواند این کار را انجام دهد. این ماسک یک ماسک ضد جوش قوی است و استفاده حداقل یک بار در ماه بسیار نتیجه دهنده است.

برای مراقبت بیشتر از پوست، می توانید ویدئوی های مربوط به طرز تهیه ماسک های خانگی را در اینستاگرام و آپارات مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!