نحوه مصرف جلبک اسپیرولینا

فهرست محتوا

همانطور که می دانید، جلبک اسپیرولینا یک غذای فوق العاده با فضیلت های خارق العاده است. مصرف اسپیرولینا به ما امکان می دهد سلامتی بهتری داشته باشیم، با بیماری های خاص و قحطی در جهان مبارزه کنیم. در واقع، این جلبک کوچک سرشار از درشت مغذی های ضروری است. با این حال باید مراقب نحوه مصرف آن باشیم. مصرف بیش از حد به دلیل زیاد  بودن خواص جلبک دریایی می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

مصرف توصیه شده اسپیرولینا بین ۲ تا ۴ گرم در روز، صبح یا در طول روز است. بنابراین توجه کنید که مقادیر بیشتر از این را خودسرانه مصرف نکنید. هنگامی که برای اولین بار اسپیرولینا را مصرف می کنید، توصیه می شود که با دوزهای کوچک شروع کنید تا به بدن خود فرصت دهید تا به آن عادت کند و در طول مسیر آنها را افزایش دهید. با 1 گرم در روز شروع کنید و کم کم افزایش دهید تا به 4 گرم برسید. در واقع، دوز بیش از حد بالا در ابتدا می ‌تواند به دلیل اثرات سم‌ زدایی، یا اثر ملین منجر به معده درد خفیف شود.

برای قرص هایی که دوز 500 میلی گرمی دارند، مصرف 6 قرص در روز توصیه می شود که معادل 3 گرم است. به سادگی با 2 قرص در روز شروع کنید و سپس دوزها را به تدریج افزایش دهید.

مصرف اسپیرولینا

 

طرز مصرف اسپیرولینا چگونه است؟

پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا به عنوان یکی از بهترین غذاهای فوق العاده شناخته می شود. این جلبک پودری سرشار از پروتئین، آهن و ویتامین ‌های B است و برای دریافت پروتئین ‌هایی که اغلب در گوشت یافت می ‌شود، نجات ‌بخش است و آن را به رژیم‌ های گیاه‌ خواری و وگان تبدیل می‌ کند.

اما با این حال بسیاری از افراد اسپیرولینا را به دلیل طعم آن دوست ندارند. اگر طعم آن برای افراد ناخوشایند باشد، مصرف آن در قرص ها آسان تر است. از طرف دیگر، در پودر، راحت تر می توان آن را در رژیم غذایی (در سالاد، پاستا، آب میوه، اسموتی و غیره) گنجاند.

به صورت کلی هر گونه  جلبک دریایی خوراکی همچون اسپیرولینا یا جلبک کلرلا، در شکل های پودر جلبک خوراکی، پودر لاغری جلبک، قرص جلبک و ماسک جلبک وجود دارند. همچنین یک عنصر در برخی از مخلوط های پروتئین و پودر تقویت کننده انرژی است. طرز مصرف هر کدام از شکل  های جلبک متفاوت می باشد. به طور مثال می توان پودر جلبک دریایی را به نوشیدنی ها اضافه کرد، یا جایگزین یک مواد غذایی کرد که در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

 

📌خرید جلبک خوراکی اسپیرولینا (اصل) کافه سبز👇

خواص جلبک اسپیرولینا کافه سبز :

  • بهترین درمان کم خونی با بیش از 56 برابر اسفناج آهن
  • بهترین مکمل غذایی ورزشکاران با بیش از 8 برابر گوشت پروتئین و جاذب سمومات بدن
  • تنها منبع گیاهی ویتامین ب 12 برای گیاه خواران و رژیم های وگان
  • قویترین کلاژن ساز طبیعی
  • کمک به تنظیم کلسترول
  • منبع غنی کلسیم و پتاسیم با مزاج گرم و تر
  • کمک به کنترل قند خون
  •  

جلبک اسپیرولینا را با چی بخوریم ؟

 

ترکیب اسپیرولینا با آبمیوه یا اسموتی

اگر به سمت اسموتی می روید، طعم کلی را با ترکیب جلبک خوراکی با میوه های شیرین مانند موز، آناناس و انبه متعادل کنید. اگر آبمیوه را ترجیح می دهید، سعی کنید آن را با آب پرتقال یا آناناس به طور طبیعی شیرین مخلوط کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق پودر را به تنهایی با آبمیوه خود مخلوط کنید. فقط باید بدانید مقدار کمی اسپیرولینا با رنگدانه عمیق، رنگ نوشیدنی شما را به آبی مایل به سبز و تقریبا سیاه تغییر می دهد.

توجه کنید که پودر را به آبمیوه گیری خود اضافه نکنید، زیرا به طور موثر آن را با نوشیدنی شما ترکیب نمی کند. بهتر است آب میوه را در یک بطری بریزید و سپس پودر را به آن اضافه کرده و آن را تکان دهید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

مصرف اسپیرولینا

اضافه کردن اسپیرولینا به وعده صبحانه

برای یک صبحانه مقوی می توان جلبک دریایی خوراکی را با چای سبز ماچا ترکیب کنید. چای سبز ماچا یک نوشیدنی آرامش بخش و خوشمزه کافی شاپ است و در حال حاضر رنگ سبزی به خود گرفته است. حدود 1/2 قاشق چایخوری (2.5 گرم) اسپیرولینا را در یک نوشیدنی کوچک ماچا یا یک قاشق غذاخوری کامل (5 گرم) را در یک نوشیدنی بزرگ بریزید. حرارت چای به سرعت پودر را حل می کند و طعم های تازه و سبز به خوبی با هم ترکیب می شوند.

این نوشیدنی طعم نسبتاً قوی اسپیرولینا را خواهد داشت، حتی اگر با ماچای ملایم و خامه ای مخلوط شده باشد، بنابراین اگر واقعا طعم اسپیرولینا را دوست ندارید، ترجیح دهید کمتر در نوشیدنی مخلوط کنید.

مصرف اسپیرولینا

اضافه کردن اسپیرولینا به کوکتل لیمویی

اسپیرولینا را به یک کوکتل لیمویی مانند یک قطره لیمو اضافه کنید. کوکتل ‌های زیادی وجود ندارند که از مزه اقیانوس بهره ببرند، اما یک کوکتل ترش و ترش مانند کوکتل لیمو به راحتی طعم بد اسپیرولینا را می‌ پوشاند و حتی برخی از طعم‌ های اشتها ‌آورتر و تازه‌ تر آن را نشان می ‌دهد. حدود 1 قاشق غذاخوری (5 گرم) از جلبک سبز آبی را در نوشیدنی بریزید و مشاهده کنید که رنگ آن به رنگ سبز دریایی می شود.

مصرف اسپیرولینا

ترکیب اسپیرولینا با سس پستو

هنگام درست کردن سس پستو پودر اسپیرولینا را اضافه کنید. همانطور که آجیل کاج، ریحان، لیمو و سیر را در یک غذاساز ترکیب می کنید تا سس پستو درست کنید، در هر وعده حدود 1 قاشق غذاخوری (7 گرم) پودر اسپیرولینا بپاشید. اگر مقدار زیادی پستو درست می ‌کنید و احساس می ‌کنید که مقدار زیادی اسپیرولینا دارید باید بدانید طعم‌ های قوی که منحصر به این سس است، طعم پودر روی زبان شما را بدون زحمت می‌ پوشاند. رنگ پستو سبز است، بنابراین ممکن است با مخلوط شدن جلبک سبز با سس متوجه تغییر رنگ آن نشوید.

مصرف اسپیرولینا

درست کردن لقمه های سوپر فود با اسپیرولینا

لقمه های سوپر فود را با آجیل، انجیر و اسپیرولینا درست کنید. لقمه های سوپر فود که توسط جامعه غذای سالم “توپ های انرژی” نامیده می شود معمولا با انواع مختلف آجیل، انجیر، پودر کاکائو و نارگیل درست می شوند. همانطور که مواد را در یک غذاساز ترکیب می کنید، 2 قاشق غذاخوری (14 گرم) پودر جلبک دریایی را روی آن بپاشید.

روش‌های مختلفی برای ساختن توپ‌های انرژی، با و بدون آجیل، با تخم مرغ و حتی با آبمیوه وجود دارد. یکی را انتخاب کنید که به نظر شما خوشمزه است و در حالی که مواد را با هم مخلوط می کنید، اسپیرولینا را با آن مخلوط کنید.

مصرف اسپیرولینا

اسپیرولینا را جایگزین اسفناج کنید

در دستور العمل های خود اسفناج را با اسپیرولینا جایگزین کنید. اسفناج و اسپیرولینا طعم های متفاوتی دارند اما رنگ یکسانی دارند. اگر می‌خواهید بچه‌هایتان را برای خوردن اسپیرولینا به دلیل فواید تغذیه‌ای آن «فریب» دهید، در دستور العمل‌هایتان آن را جایگزین اسفناج کنید. بعلاوه، بیش از 2000 درصد آهن بیشتری نسبت به اسفناج دارد که باعث افزایش مصرف آهن در هر روز می شود.

در حالی که نمی توانید اسپیرولینا را جایگزین اسفناج پخته کنید، اما اگر جزء اسفناج غذای شما عنصر اصلی نباشد، خوب عمل می کند. قبل از اینکه با آن غذا درست کنید، آن را با چند دستور العمل کوچک امتحان کنید.

مصرف اسپیرولینا

استفاده از اسپیرولینا به عنوان رنگ خوراکی

به جای رنگ خوراکی سبز از مقدار کمی اسپیرولینا استفاده کنید. یکی از رایج ‌ترین راه‌ های مصرف اسپیرولینا برای افراد، مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری (5 گرم) با یک لیوان پر آب است. برای انتخاب طبیعی تر، می توانید از مقدار کمی اسپیرولینا به جای رنگ خوراکی استفاده کنید. مقدار کمی از اسپیرولینا را در حین هم زدن در دستوری که می خواهید سبز شود بریزید.

اکثر دستور العمل ها حداقل 1 قاشق غذاخوری (5 گرم) اسپیرولینا را برای به دست آوردن ارزش غذایی کامل آن نیاز دارند، اما اگر فقط رنگ ظرف را تغییر می دهید، هر بار 1/4 قاشق چایخوری (1.25 گرم) را انتخاب کنید. شما هیچ طعم اقیانوسی اضافی اضافه نمی کنید.

اگر مقدار زیادی اضافه کنید، دستور غذا به رنگ سبز تیره در می آید. بنابراین مطمئن شوید که از مقدار کمی استفاده می کنید تا طعم زیادی جلبک را به غذای خود ندهید.

مصرف اسپیرولینا

 

استفاده از اسپیرولینا به عنوان ماسک صورت

اسپیرولینا خواص فوق العاده ای همچون روشن کردن پوست، جوان سازی پوست و پیشگیری از چین و چروک شدن پوست می باشد. از اسپیرولینا می توان علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان ماسک صورت نیز استفاده کرد.

پودر اسپیرولینا را می توان با روش های مختلف در منزل به ماسک تبدیل کرد و از آن استفاده کرد. همچنین می توان از ماسک جلبک دریایی آماده که تحت عنوان ماسک ضد جوش، ماسک ضد لک و غیره تولید می شوند استفاده کرد.

کافه سبز

نویسنده مقاله: علی مظفری

تاریخ : 1402/03/02

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

نوار کناری
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.